Triatlonistka Simona Křivánková

V těhotenství sportovala denně

 IMG_4501

Dnes bych Vám chtěla představit Simonu, můj velký vzor. Ačkoliv nejsem profesionální sportovkyně jako ona, je jednou z těch, díky kterým vím, že se nemusím kvůli těhotenství vzdávat své vášně – běhání a sportování vůbec.

Simona se závodně věnuje triatlonu (plavání-kolo-běh) od sprintů (0,75-20-5km) až po dlouhé triatlony (3,8-180-42km).

 

Medailonek

Jméno: Simona Křivánková

Věk: 32

Děti: dcera Lucinka (17 měsíců)

Second level support

Mistryně Rakouska 2015 v dlouhém triatlonu, Mistryně Chorvatska a Slovinska 2015 ve středním triatlonu, Mistryně ČR 2013 v dlouhém duatlonu a Mistryně ČR 2012 v dlouhém triatlonu.

 

Rozhovor

Co si myslíš o sportu a zejména pak o běhání v těhotenství?

Sport a pohyb je součástí mého života od útlého dětství, takže si život bez něj nedokáži vůbec představit. A to platilo i v období těhotenství. Těhotenství není nemoc a pokud se nastávající maminka cítí dobře, nemá žádné komplikace, proč by nemohla v rozumné míře sportovat (samozřejmě vyjma extrémních a nebezpečných sportů) i v těhotenství? Co se týče běhu, ten asi není  kvůli svým dopadům a odrazům v těhotenství úplně ideální varianta, ale pokud žena běhá již před otěhotněním a její tělo je na tento pohyb zvyklé, osobně nevidím důvod, proč s ním v těhotenství přestat. Rozhodně bych ale nedoporučila v těhotenství s během začínat!

Samozřejmě je důležité si uvědomit, že je žena v “jiném” stavu a je potřeba vnímat o to víc své pocity. Také je důležité přizpůsobit délku a rychlost běhu konkrétní situaci (jak se cítí, pokročilost těhotenství). Mít vhodné boty, běhat ideálně po měkkém a ne v těžkém terénu v lese, kde hrozí pád. Také je lepší běhat tam, kde jsou nějací lidé. V létě nepřehřívat organismus a dostatečně pít, v zimě naopak nepodchladnout.

 

Jakému sportu jsi se v těhotenství věnovala? A jak často?

Závodně se věnuji triatlonu (plavání, kolo, běh), takže v tomto sportu jsem pokračovala i v těhotenství. Plavání, kolo+trenažer, běh, posilování. Sportovala jsem poměrně dost – každý den. I já jsem si o svém sportu psala blog, na www.krivankovi.eu v sekci Těhotenství&Návrat můžete najít chronologicky co a jak často jsem aktivně provozovala (včetně fotek rostoucího bříška).

 

Jak reagovalo okolí na to, že i v těhotenství sportuješ?

Asi jak kdo. Nejbližší trošku kroutili hlavou, ale věděli, že je vše OK, že nejsem úplný blázen a moje tělo je jaksi na sport zvyklé.

Ale dost jsem se vryla do paměti lidem na vesnici, kde bydlím (přistěhovala jsem se před 7 lety k manželovi, ví, že běhám, ale neví, co a jak dělám přesně), protože do teď se setkávám s ohlasy typu: “Jé to jste vy, jak jste tu běhala těhotná… :)”.

Kamarádky, které sportují a v té době ještě neměly děti nebo je teprve plánovaly, koukaly s obdivem a doufaly, že to i u nich bude stejné – sportovní těhotenství 🙂

Pak jsem ale samozřejmě vnímala i takové ty divné řeči a pohledy, mimo jiné asi i od zlehka závistivých ženských, co si myslely (a asi to tak měly), že jim těhotenstvím skončila jejich vlastní pohoda a záliby… A tak si s posměchem říkaly: “Počkej, až budeš těhotná… Počkej, až budeš mít dítě… Počkej, až budou dvě…”

 

A jak jsi reagovala ty, když na tebe někdo koukal “skrz prsty”?

Víš, co jsem si vždy říkala, co mi nejvíc pomohlo? Jednak to může být každému úplně jedno, co JÁ si dělám, zadruhé, co ty ženské, které v těhotenství kouří? Pijí, jí nezdravě, přejídají se, dřepí u televize a jen kynou, nechodí na procházky a vůbec se nehýbou. Cožpak není lepší sportovat, jíst zdravě, žít zdravě a být v pohodě? Asi ne, protože my běžkyně jsme akorát vidět!! Přitom riziko úrazu/pádu atd., hrozí i doma na schodech! 🙂 Zkrátka radím neřešit to a užívat si to!

 

Proč by sis to bez sportu ani v těhotenství nedovedla představit, co ti dával?

Odpověď na tuto otázku je vlastně již v první otázce zodpovězena. Těhotenství není nemoc, tak proč bych se sportu měla v tomto období vztát? Naopak jsem měla pocit, že pokud bych se několik měsíců nehýbala, dopad na miminko by byl v podobě špatné nálady z nevyplavených hormonů štěstí o to horší! Měla jsem to štěstí, že celé těhotenství bylo bez komlikací, zvracení, únavy atd. Díky pohybu jsem si také udržela váhu a kondici a po porodu jsem nepřibrala ani kilo.

10660338_10153828759217926_7681347779762276998_n kolo1_s

Triatlonistka Simona Křivánková – V těhotenství sportovala denně!

Post navigation


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *