V době, kdy jsem pro časopis RUN testovala sportovní kočárek Thule Urban Glide 2, jsem byla podruhé těhotná. To mi ovšem nezabránilo v tom, abych ho nepodrobila náročné zkoušce a přísnému hodnocení. S kočárkem jsem běhala v zimě, ve sněhu, v blátě, v terénu, na rovince. A dokonce jsem s ním i závodila. Po porodu jsem nahodila hlubokou korbu a Sebíka v kočárku vystřídal Ben. Thule Urban Glide používám od února 2018, troufám si říct, že lépe už otestovat nejde 🙂 

Thule Urban Glide 2 slibuje řadu vylepšení oproti předchozí verzi. V první řadě moderní a odlehčenou konstrukci, která by měla aktivní rodině vyhovovat jak na běh a procházky v přírodě, tak při jízdě na in-line bruslích, ale také ve městě, v „běžném provozu“. Kromě nízké váhy a elegantního designu výrobce láká na jednoduché ovládání a možnost snadného skládání.

Kočárek můžete pořídit jako jednomístný nebo dvoumístný, v černé, modré, červené nebo šedé variantě. A od podzimu 2020 také v barvách Cypress Green (na černém rámu) a Majolica Blue (na hliníkovém rámu).

První dojem

Když jsem poprvé tuhle novinku uviděla, v duchu jsem si řekla: „Wau, tak tohle je naprostá stylová designovka!“ Čisté linie a v dobrém slova smyslu „jednoduchý sporťák“, na kterém není zbytečně nic navíc. Černá barva podtrhuje jeho výjimečnost a eleganci, dodává mu určitou prestiž, vysokou úroveň. Měla jsem pocit, jako by přede mnou stálo závodní Ferrari, které mám možnost řídit.

Vyběhla jsem s ním hned druhý den, ačkoliv pršelo. Okamžitě jsem měla jasno, tohle je nejlehčí a nejsnadněji ovladatelný kočárek, jaký jsem kdy měla v ruce (A věřte, že jsem jich měla možnost vyzkoušet už několik.). Manipuluje se s ním tak jednoduše, jako by jel sám. Nepotřebujete obě ruce, dokonce ani jednu, stačil by prst (Samozřejmě v rámci bezpečnosti držíme kočárek alespoň jednou rukou!)! Díky tvaru konstrukce a její lehkosti se dá s kočárkem běžet opravdu hodně rychle. Když se mě někdo ptal na první dojmy, přirovnávala jsem Thule Urban Glide 2 k rychlým silničním botám, se kterými budete lámat rekordy. 

Plusy

Samozřejmě na rovinkách a asfaltu se závodí úplně jinak než v terénu, to ale neznamená, že s ním si kočárek neporadí. Velmi pozitivně mě překvapilo odpružení zadních šestnáctipalcových kol, která se v lese snadno vypořádala s nerovnostmi. Rychlost jsem samozřejmě přizpůsobila terénu, ale ani minimální otřesy kluky nikdy neprobudily.

Kromě velkých kol, která neměla problém ani na sněhu nebo mokré asfaltce, oceníte menší otočné kolo vepředu. To se hodí hlavně na pomalé procházky, do města, mhd nebo do obchodů. V terénu a při sportu ho samozřejmě zajistíte. Možnost aretace jde jednoduše otočným kolečkem.

Bezpečnou jízdu a kontrolu rychlosti při běhu v kopcovitém terénu nebo při jízdě na kolečkových bruslích přináší integrovaná otočná ruční brzda. Zkušený běžec ji možná při běhu tolik nevyužije, ale věřte, že hlavně na bruslích ji minimálně jako pojistku oceníte!

Brzda je umístěna na ergonomické rukojeti, která má nastavitelnou výšku. To se hodí, pokud jste s partnerem rozdílně vysocí. A kromě brzdy jistě uvítáte z hlediska bezpečnosti i reflexní prvky na stříšce a v ráfcích kol. Kočárek tak nepřehlédnete ani za šera.

Polstrované sedadlo s odvětrávanou horní částí lze téměř zcela sklopit, takže dítě se pohodlně vyspí. A v polohovací stříšce je umístěno okénko s magnetickým zapínáním, to vám umožní dítě kontrolovat, aniž byste ho budili, jako tomu může být u zapínání na suchý zip. O bezpečnost dítěte se bát nemusíte, jistí ho pětibodové bezpečnostní pásy.

Kočárek, jak tvrdí výrobce, opravdu rychle a snadno složíte. Pod opěrkou nožiček je rukojeť, kterou dvěma jednoduchými pohyby posunete a kočárek je okamžitě „na placku“. Pak už stačí jen ohnout rukojeť a je to. Pokud ale potřebujete ušetřit ještě více prostoru, pomocí stisknutí modrého středu koleček můžete jedním pohybem sundat z konstrukce obě zadní kola. A díky tomu se složený kočárek vejde do každé komory, na dno skříně nebo snad i do toho nejmenší kufru auta. 

Z praktického hlediska pravděpodobně obzvlášť ženy ocení úložný prostor pod kočárkem, nejen, že je na rozdíl od jiných docela velký, ale hlavně je zipem uzavíratelný, takže se nemusíte bát, že by vám po cestě něco vypadlo.

Osobně doporučuji dokoupit si nástavec (organizér) na rukojeť, najdete na něm jak praktickou kapsičku na zip, ta se hodí na klíče, telefon nebo kapesníčky, tak držák na pití pro vás nebo dítě.

Kočárek můžete používat od narození dítěte, pokud si dokoupíte korbu Thule Bassinet nebo adaptér na dětskou autosedačku.

Minusy

Zatím to vypadá jako naprosto dokonalý kočárek. A já jsem s ním opravdu moc spokojená, přesto bych měla pár připomínek. Například oproti jiným kočárkům je prostor pro dítě menší, užší. A prostor pro nohy není polohovatelný, takže dítě si nedá nohy nahoru, to ne každému vyhovuje. Já jsem ale nezaznamenala, že by to klukům nějak vadilo, spí i s pokrčenými nohami. Každopádně na tuto častou výtku majitelů kočárku zareagovalo několik šikovných maminek a firem, které začaly vyrábět a prodávat nástavec pod nožičky, díky kterému může mít dítě nožičky nahoře, jupí! Mrkněte třeba tady.

Sedací část kočárku není tak hluboká a sklon opěradla nutí dítě být relativně dost v lehu. Na pohled to vypadá zvláštně, ale kluky to také očividně netrápí, ve výhledu mu to totiž nepřekáží. Předpokládám, že logika tohoto „zkosení“ spočívá v tom, aby bylo dítě nucené mít opřenou hlavu, což je na druhou stranu ta nejlepší možná varianta pro záda i krční páteř. A to hlavně, pokud s kočárkem vyrážíte sportovat nebo do terénu, kde jsou větší nerovnosti. Každopádně nejen pro pohodlí dítěte, ale i pro váš lepší pocit doporučuji dokoupit bezpečnostní madlo. To bohužel není v základní výbavě, takže si musíte připlatit.

Kočárek je tak lehký, že pokud na jeho rukojeť pověsíte plně naloženou přebalovací tašku nebo batoh, může se převážit! V návodu je na toto sice upozornění, ale ruku na srdce, čteme to všichni? A ne každý prodejce na to upozorní. Takže bacha, vše dolů do koše nebo koupit malý nástavec s přihrádkou na drobnosti a držákem na pití.

Hlasitá spodní brzda – pokud dítě usne, opatrně sklopit rukou, jinak si velmi pravděpodobně dítě vzbudíte.

Co bych ještě vyloženě vytkla, je bezpečnostní poutko na ruku, kterým si pojistíte, že vám kočárek neujede. Je to skvělá věc, pokud se nechcete spoléhat jen na brzdu, a hlavně na svoji pohotovou reakci. Bohužel při běhu ho nemůžete pořádně využít, protože je příliš krátké. A jelikož by se právě při běhu měly střídat ruce (jedna drží rukojeť, druhá kmitá podél těla, jako byste běželi bez kočárku), pokud máte jednu ruku připoutanou ke kočárku, je jasné, že ji s druhou nevystřídáte.

Jako poslední bod musím zmínit úložný koš pod kočárkem. Výše jsem ho sice chválila, ale kromě velkého prostoru a šikovného zapínání, kdy skryjete všechen nepořádek, se tam dost špatně dostanete. A co teprve, když máte sklopenou zádovou opěrku, dítě vám spí a vy si potřebujete vyndat bundu nebo nákup. Každopádně pořád bychom měli myslet na to, že jde o sportovní kočárek, ne o nákupák!

 

Závěr

S kočárkem běhám téměř dva a půl roku, za tu dobu se mi absolutně nevyšisovala jeho černá barva, jak občas někde čtu, že se někomu stává, ani se mi nevyviklalo přední kolečko, což je nejčastější (a pravděpodobně asi jediný) důvod reklamace – přisuzuji to tomu, že se o kočárek dobře starám a manipuluji s ním podle pokynů. To znamená, že ho aretuji vždy, když se nepohybuji na hladké a rovné cestě, a zároveň vždy, když s ním jedu rychleji, nejen při běhu! Často vídám u jiných maminek nezaaretované kolečko v terénu, pak se ale nemůžete divit, když se vám ten mechanismus vyviklá a poškodí.

I když jsem vyjmenovala poměrně dost nedostatků, neměnila bych. Za mě je to nejlepší sportovní kočárek, všestranný, do města, i na běh a na procházku do terénu. Na běh na asfaltu nemá konkurenci. Jestli ale hledáte kočárek vyloženě na běhání a na brusle, kupte si Thule Glide, který má přední kolečko napevno. Nebo, pokud bydlíte někde na horách, kočárek do města nevyužijete a jste každým coulem sportovní rodina, popřemýšlejte rovnou o vozíku. Thule Chariot můžete kromě běhu a in-line využít také za kolo nebo na běžky.

BOXík

Parametry:

rozměry složeného kočárku: 87x69x34 cm

hmotnost: 10,8 kg

maximální nosnost: 34 kg

výška rukojeti: 90-112 cm

cena: od  17190 Kč (www.sportobchod.cz)

 

Foto: Thule, archiv Anny Štumpf

RECENZE Thule Urban Glide 2

Post navigation


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *